niedziela, 16 czerwca 2013

warsztatowe cupcakes waniliowe

Tak jak pisałam, wczoraj odbyły się moje pierwsze warsztaty z dekorowania cupcakes:) według mnie wyszły bardzo fajnie, mam nadzieje, że osobom które przyszły też się podobało!
Dekorowaliśmy i dekorowaliśmy i udekorowaliśmy (i zjedliśmy!) 30 cupcakes (a właściwie 29 bo jedna się komuś jeszcze przed warsztatami spodobała:)). 
Cupcakes które przygotowałam, to isćie najprostszy i najbardziej podstawowy przepis. Można go modyfikować, dodawać np. czekolady, dżemu, skórki z pomarańczy, owoców (suszonych i świeżych) i na co tylko macie ochotę. Można zastąpić część mąki kakaem i otrzymamy cupcakes czekoladowe.
Również krem jest tym najbardziej podstawowym, ja dodałam też do niego barwnik lub kakao. Ale można też aromatyzować go (np. wodą różaną lub pomarańczową) itd.
Tak więc zapraszam do eksperymentowania i tworzenia własnych smaków, lub takich jak te- najprostszych waniliowych cupcakes z kremem z serka mascarpone!



Waniliowe cupcakes z kremem mascarpone (12 cupcakes):
125g masła (miękkiego)
1/4 szklanki cukru pudru
cukier wanilinowy/pasta waniliowa do smaku
2 jajka
1 i 1/4 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki mleka

dodatki wedle uznania

Krem z serka mascarpone:
250g serka mascarpone
250ml śmietanki kremówki 30% lub 36%
3 łyżki cukru pudru

aromaty, barwniki wedle uznania

Miękkie masło ubić z cukrami na puszystą i niemal białą masę (około 5-10 minut miksowania). Do masy dodawać kolejno jajka, miksując po każdym dodanym. Następnie dodać mąkę i proszek do pieczenia, wmieszać. Na koniec wlać mleko, zmiksować do połączenia się masy. Napełniać formę do muffinek wyłożoną papilotkami do mniej więcej 2/3 wysokości. Piec w 160°C około 20 minut. 
Krem: Zimny serek mascarpone zmiksować krótko mikserem. Dodać śmietankę kremówkę, cukier i zmiksować do połączenia się składników i zgęstnienia masy (dosłownie chwilę, serek mascarpone po dodaniu śmietany właściwie natychmiast sztywnieje, a zbyt długie miksowanie powoduje ścięcie się masy). Wmieszać aromaty lub barwniki jeśli używamy (najlepiej łyżką, lub razem ze śmietaną).
Ostudzone cupcakes dekorować dowolnie używając na przykład:
-ciasteczek oreo: ciasteczko przeciąć nożem na pół (powinno być zimne, nasze się ogrzały i nie wyszły tak ładne jak w zamierzeniu, bo krem się lekko roztapiał). Na cupcake umieścić trochę kremu czekoladowego (krem mascarpone + 2 łyżki kakao), przykleić oreo, źrenice i nos zrobić z m&m's a czuprynkę zrobić szprycą z kremem z odpowiednio cienką końcówką.
-ozdobnej końcówki i kolorowych posypek: krem wycisnąć na cupcake dowolną ozdobną końcówką, udekorować posypkami cukrowymi
-maczanką cukrową: krem rozsmarować na cupcake w formie gałki loda, wygładzić nożem, maczać w cukrowej maczance wysypanej do miseczki
-w kształt róży: specjalną tylką o takim kształcie http://foremki.pl/data/gfx/pictures/medium/9/7/2979_1.jpg. Zaczynając od środka (szerszą częścią tylki w dół) zrobić środek (mały stożek) a następnie nakładać na niego łukami płatki. Wygląda to skomplikowanie, ale w rzeczywistości nie jest, przygotowanie takiej róży można zobaczyć np. na tym filmie: http://www.youtube.com/watch?v=yNy1WIb8jgg.
Miłego pieczenia i dekorowania!:)

A tak dekorowaliśmy


dekoracja Wioli

dekoracja Maksia

dekoracja Tomka

dekoracja Piotrka

i na koniec ja z moimi dziełami:)

6 komentarzy:

  1. jestem, jestem, to znaczy moje ręce są :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne babeczki i śliczne zdjęcia :)
    Życzę powodzenia w dalszym blogowaniu!

    Pozdrawiam,
    siostra Antka Nowaka :)

    OdpowiedzUsuń