czwartek, 20 czerwca 2013

ciasteczka kardamonowo-waniliowe

Oj dopadł mnie ostatnio beznadziejny brak czasu, niedobrze! Dzisiaj miał być dżem truskawkowy, ale koniec końców będzie w weekend, a dzisiaj będą ciasteczka. Sfotografowane ostatnie sztuki bo tak szybko zniknęły. Ostatnio robiłam je już wiele razy, są super, nie trzeba ich bardzo długo robić, szybko się pieką, same zalety! Zachęcam do spróbowania:)



Ciasteczka kardamonowo-waniliowe (około 25 sztuk):
150g masła (miękkiego)
1/2 szklanki cukru pudru
1 płaska łyżeczka mielonego kardamonu
cukier wanilinowy lub pasta waniliowa
1 jajko
250g mąki

Miękkie masło zmiksować z cukrem pudrem, kardamonem i cukrem wanilinowym na białą, puszystą masę (około 5-20 minut miksowania). Dodać jajko, zmiksować. Następnie dodawać stopniowo mąkę i miksować. Miękkie ciasto zawinąć w folię aluminiową i włożyć do lodówki na około pół godziny. Schłodzone ciasto wyjąć, rozwałkować podsypując mąką, wyciąć foremkami kształty i układać w niewielkich odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać do 175°C. Piec około 10-12 minut. Udekorować dowolnie lukrem.

Lukier:
1 białko
8-9 łyżek cukru pudru
łyżeczka soku z cytryny
barwniki w żelu lub w proszku

Białko ubić na pianę, dodać cukier puder i sok z cytryny (jeśli lukier jest zbyt lejący- dodać więcej cukru pudru, jeśli zbyt gęsty- odrobinę soku z cytryny). Zabawić barwnikami, udekorować.
Moje ciasteczka dekorowałam w następujący sposób:
- nakładałam kolorowy lukier na całe ciasteczko, następnie cienką strużką białego lukru robiłam poziome pasy (w odstępach około 1 cm). Następnie końcem wykałaczki "kreśliłam" na ciasteczkach pionowe pasy, co daje takie oto wzorki:) 




miseczka: Flo

6 komentarzy:

  1. Wyglądają cudnie. :D Całe opakowanie cukru waniliowego jest potrzebne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zależy jak bardzo waniliowe ciasteczka lubisz:) ja np. kupiłam cukier waniliowy z nutą kardamonu (od Kamis) i dałam dwie łyżeczki i smak był bardzo lekko wyczuwalny.

      Usuń
  2. Fajnie, jakby na fotkach było widać sposób dekorowania, dla takich laików jak ja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. postaram się zrobić następnym razem!:)

      Usuń
    2. muszę spróbować, bo wydaje mi się, że wiem jak to przystroić :3 pięknie wyglądają, szkoda byłoby jeść!

      Usuń