piątek, 19 lipca 2013

pierogi ruskie

Wracając po kilku dniach nieobecności miałam zamiar wrzucić tu zdjęcia z pierogami z jagodami, które robiłam niedawno, ale zniknęły tak szybko, że nie zdążyłam:) tym samym sposobem miałam czas na przetestowanie kilku rodzajów ciast na pierogi. Tutaj zaprezentuję wam to, które według mnie jest najsmaczniejsze. Składa się tylko z mąki i gorącej wody. Dodatek gorącej wody sprawia, że ciasto lekko się zaparza już podczas wyrabiania i potem lepiej się skleja bo jest mięciutkie- także po ugotowaniu.
Właściwie jest to ciasto uniwersalne. Dodajcie do niego dodatki jakie tylko chcecie. Ja proponuję albo świeże owoce albo tak jak dzisiaj- z nadzieniem ruskim. 


Pierogi ruskie (około 60 dużych sztuk):
2 i 2/3 szklanki maki (450g)
300-350ml gorącej wody
50g masła (lub oleju)
szczypta soli

Nadzienie:
500g ziemniaków (ugotowanych i rozgniecionych)
400-500 g twarogu 
1 cebula
łyżka masła
sól i świeżo zmielony pieprz

Nadzienie: Ziemniaki i twaróg rozgnieść razem. Cebulę drobno pokroić, masło roztopić i podsmażyć na nim cebulę aż do lekkiego zbrązowienia. Dodać do masy ziemniaczano-twarogowej. Doprawić solą i pieprzem, wymieszać.
Ciasto: W gorącej wodzie rozpuścić masło (lub wymieszać wodę z olejem). Mąkę z solą przesiać. Zalewać ją po trochę gorącą wodą i wyrabiać. Po dodaniu całej wody ciasto zarobić w kulę i jeszcze chwilę wyrabiać aż do uzyskania gładkiego ciasta. Rozwałkować i zlepiać z łyżeczką nadzienia. Gotować w lekko osolonej i wrzącej wodzie. Wyjmować zaraz po wypłynięciu. Podawać z cebulką zrumienioną na maśle lub kleksem śmietany. Smacznego:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz