wtorek, 9 lipca 2013

dżem jagodowy

Nie było mnie parę dni, a to wszystko przez te dżemy! Zarobiłam się ostatnio więc i teraz tutaj będzie zatrzęsienie dżemów, ale może się wam przyda:)
Wszystkie moje dżemy robię z małej ilości cukru. Po pierwsze lubię czuć raczej smak owoców a nie samego cukru (niestety kupne dżemy w większości są do niczego- sam cukier, nie polecam tym bardziej że można wykorzystać teraz świeże owoce) a poza tym im mniej cukru tym zdrowiej. Dlatego warto poszukać w sklepach specjalnych zagęszczaczy do dżemów ale takich których głównym składnikiem są pektyny. Są one naturalnym zagęstnikiem pochodzącym z np. pestek cytryn. Z dodatkiem pektyn dżem wychodzi gęsty ale przynajmniej mamy pewność że jest naturalny.
Więc bez dłuższych wstępów, zapraszam:) szykujcie borówki, cukier i do dzieła!



Dżem jagodowy (7 średnich słoiczków):
4 litry jagód (lub borówek amerykańskich)
1/2 kg cukru
2-3 dżemfixy (użyłam Delecty 3:1. Dajcie w zależności jak gęsty dżem lubicie. Ja dałam 3 ale myślę, że spokojnie wystarczą 2 bo jagody same w sobie mają bardzo dużo pektyn)

Borówki umyć, zasypać cukrem i zostawić na chwilę aż puszczą sok. Następnie dodać do nich dżemfixy i zagotować. Pogotować całość chwilę (około 10-15 minut). Jeśli powstaną szumowiny polecam dodać do dżemu łyżkę lub dwie masła- świetny sposób:)
Pasteryzowanie: słoiki bez zakrętek umieścić w piekarniku, zapiec 10-15 minut w temperaturze około 100°C. Do gorących słoików przekładać gorący dżem, zakręcić.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz