wtorek, 11 marca 2014

wiosenny makaron z pesto z rukoli

Powiało wiosną, prawda? Dlatego od dzisiaj również u mnie w kuchni i na blogu zaczyna się wiosna. W sklepach i na straganach pojawiają się już pierwsze zielone warzywa a dziś widziałam już nawet truskawki(!)- niestety jeszcze te hiszpańskie. Ale nowalijki już tuż tuż! Dziś do mojego makaronu przygotowałam pesto z rukoli, która na szczęście dostępna jest przez cały rok:) Do tego odrobina fety, parmezanu i świeżego szczypiorku i voila- szybki, pożywny i zdrowy obiad gotowy. Jeśli lubicie, fetę można zastąpić także pomidorkami- koktajlowymi lub suszonymi lub przygotować bardziej kremowy sos ze śmietanką.


Wiosenny makaron z pesto z rukoli (2 porcje):
300-400g makaronu (użyłam creste di gallo- kolanka ozdobne)
pesto z poniższego przepisu
do podania:
garść orzeszków piniowych
kawałeczek sera feta
starty parmezan
szczypiorek
listki rukoli
pomidorki koktajlowe
suszone pomidory
100ml śmietanki 30%*

Makaron ugotować w osolonej wodzie. Przygotować pesto i pozostałe składniki. Makaron wyłożyć na talerze, polać sosem a następnie posypać ulubionymi dodatkami (u mnie- feta, parmezan, orzeszki piniowe i szczypiorek).
*w wersji ze śmietanką kremówką należy przygotować mniej płynne pesto i wymieszać je ze śmietanką a następnie podgrzać całość aby sos lekko zgęstniał.


Pesto z rukoli:
pół opakowania rukoli
1/4-1/3 szklanki oliwy
garść orzeszków piniowych (lub migdałów, słonecznika)
50g parmezanu, startego 
ząbek czosnku
sól, pieprz do smaku

Wszystkie składniki zmiksować (blenderem ręcznym lub kielichowym) dolewając stopniowo oliwę i regulując nią gęstość sosu. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz